5 zelišč, ki zvišujejo raven magnezija v krvi

Skoraj 80 odstotkov ljudi vsaj enkrat v življenju ima pomanjkanje magnezija, pogosto celo brez, da bi se tega zavedali. Zdravstvene posledice pomanjkanja magnezija so resno podcenjene.

Simptomi pomanjkanja magnezija lahko vključujejo mišične krče in tresenje, utrujenost, izguba teka, zmedenost, nespečnost, težave s spominom in oslabljene kognitivne funkcije. Hudo pomanjkanje magnezija med drugim lahko povzroči odrevenelost, slabost, bruhanje in halucinacije.

Magnezij pomaga ohranjati pravilno delovanje metabolizma. Ima ključno vlogo pri številnih pomembnih celičnih procesih, kot je npr. popravljanje in pomnoževanje DNK, transport kalijevih in kalcijevih ionov, celična proliferacija…

Pomanjkanje magnezija lahko slabo vpliva na številne že obstoječe bolezni, vključno z astmo, sladkorno boleznijo, depresijo, osteoporozo, migrenskimi glavoboli, visokim krvni pritiskom, sindromom nemirnih nog in bolezni srca in ožilja.

Veliko zelišč in začimb je bogatih z magnezijem, zaradi česar ga je enostavno dobiti z raznovrstno prehrano. Zlasti naslednjih 5 zelišč  vsebuje velike količine magnezija in jih lahko uživamo tudi kot čaje.

1. Timijan

Sveži timijan vsebuje približno 317 miligramov magnezija v porciji, ki ima 200 kalorij. Posušena rastlina ne vsebuje toliko magnezija.

2. Koper

357 miligramov magnezija je v 200 kalorijski porciji. Ta pikantna zel je odličen vir magnezija in je priljubljen v nemški in skandinavski kuhinji.

3. Bazilika

Vsebuje 556 miligramov magnezija na 200 kalorij in je zelo priljubljena v italijanski kuhinji.

4. Koriander

Svež koriander vsebuje približno 498 miligramov magnezija v porciji, ki vsebuje 200 kalorij.

5. Meta

V 200 kalorijski porciji mete je približno 422 miligramov magnezija.

« Nazaj